Simple Mobiljegy - GYIK

A Simple alkalmazás Mobiljegy és BKK Mobiljegy szolgáltatásával kapcsolatban felmerülő gyakori kérdések.

Milyen típusú jegyeket tudok venni a Simple Mobiljegy szolgáltatásában?

  • Különféle típusú fővárosi és vidéki jegyeket és bérleteket, városi és város környéki tömegközlekedésre. A kínálat folyamatosan bővül, az aktuálisan elérhető jegyeket és bérleteket a lap alján találod.

Van különdíja a Simple Mobiljegy használatának egy automatás vagy pénztári vásárláshoz képest?

  • Nem számolunk fel sem tranzakciós, sem kezelési költséget az alkalmazásban a Mobiljegy vásárlásokért.

Mi kell ahhoz, hogy használhassam a Simple Mobiljegy funkcióját?

  • Android 5.0, vagy iOS 11 vagy újabb operációs rendszerű, működőképes kamerával, és aktív internetkapcsolattal rendelkező telefonra lesz szükséged. Emellett szükséged lesz egy Simple fiók regisztrációra.

Mivel tudom kifizetni a mobiljegyemet?

  • Bármely bank által kibocsátott VISA, MasterCard, AMEX  típusú bankkártyáddal  fizethetsz a Simple fiókodon keresztül, a kártyát el is mentheted a későbbi vásárlásokhoz

Hogyan kapom meg a mobiljegyet, ki kell nyomtatnom?

  • Nem kell kinyomtatnod semmit, a megvásárolt termék a mobilodban, a Simple alkalmazásban landol, onnan megnyitva tudod érvényesíteni és felmutatni az ellenőrnek.

Mikortól érvényes, és hogyan tudom érvényesíteni a mobiljegyet? 

  • A különböző típusú jegyek és bérletek érvényessége eltérő lehet, de mindegyikre igaz, hogy leghamarabb a vásárlástól számított 2 perc múlva válik érvényessé, vagy tudod érvényesíteni.
  • Időalapú jegyek (bérletek, napijegyek) esetén az érvényesség kezdő időpontját vásárláskor tudod beállítani, így későbbi érvényességi dátumra is vásárolhatsz.
  • Repülőtéri vonaljegy: bármikor érvényesítheted a buszon található QR-kód beolvasásával
  • Mobil átszállójegy: A vásárlástól számított két percen belül válik érvényessé, ezt követően 60 percig jogosít fel utazásra.

Mit kell tennem, hogy felszálhassak a metróra, vagy első ajtós buszra?

  • Nyisd meg a Simple alkalmazást, keresd meg a használni kívánt bérletet, és válaszd a „kódbeolvasás felszálláshoz” gombot, majd olvasd le a kihelyezett azték kódot a busz oldaláról, vagy a metrólejárónál lévő jegyérvényesítő automatáról. A képernyőn megjelenő ábrát mutasd fel az ellenőrnek, akinél azonos ábra kell, hogy megjelenjen.

Mi az az azték-kód?

  • Ezt látod a járművek oldalán, a jegyérvényesítő oszlopokon, és az alkalmazásban a bérletednél vagy jegyednél. Külalakra a QR-kódhoz hasonlít az azték (Aztec) kód, viszont nem a sarkain, hanem a közepén van az „ökörszem”, másként rögzíti az adatokat, és biztosabb kódbeolvasást tesz lehetővé.

Mit kell felmutatnom az ellenőrnek, aki menet közben ellenőriz?

  • A mobiljegyet megnyitva a „Felmutatás az ellenőrnek” gombra kattintva jelenik meg a mobiljegy azték [PG3] kódja, ezt olvassa be az ellenőr a saját készülékével. Bérlet esetén arra az igazolványodra is szükség lehet, aminek a számát a vásárláskor megadtad az alkalmazásban.

Mik ezek a színes ábrák, amik megjelennek?

  • Ezek egyedi, folyamatosan változó animációk, melyeknek meg kell egyezniük az ellenőrnél lévő készüléken megjelenővel, így nem lehet hamisítani sem őket.

Mit tegyek, ha elmegy a net?

  • Az alkalmazásból offline üzemmódban is előhívható a bérlet vagy jegy QR kódja, amit az ellenőr le tud olvasni a készülékével. A felszálláshoz szükséges kódbeolvasás ilyenkor viszont nem működik, de az offline előhívható bérletet le tudja olvasni az ellenőr ilyenkor is.

Volt érvényes mobiljegyem, de nem tudtam felmutatni, mert lemerült a telefonom. Utólag lehetséges ez?

  • A bérleteket be tudod utólag is mutatni, a pótdíjazástól számított 5 munkanapon belül a BKK pótdíjfizetésre kijelölt ügyfélközpontjaiban. Utólagos bemutatáskor szükséges a pótdíjcsekk, továbbá fel kell mutatni a pótdíjazás időpontjában érvényes mobiljegyet és a hozzárendelt arcképes igazolványt.

Másik mobilon vettem a bérletet, de cseréltem, vagy a másik van nálam, ilyenkor is el tudom érni a bérletemet?

  • A mobiljegy két alkalommal áthelyezhető másik készülékre az érvényességi időszakon belül, így ha mobilt cserélsz, az új telefonra a Simple applikációt letöltve, és a Simple fiókodba belépve át tudod helyezni a bérletet. Ehhez csak válaszd ki az áthelyezni kívánt bérletet, és kattints az „Áthelyezem erre a készülékre” gombra.

Másvalakinek tudok bérletet küldeni vagy jegyet venni?

  • Repülőtéri vonaljegyet (100E) igen. Akár több jegyet is megvásárolhatsz, fontos azonban, hogy utazáskor minden egyes jegyet külön-külön kell érvényesíteni. Éppen ezért javasoljuk, hogy a gördülékenyebb használat érdekében mindenki saját felhasználói fiókkal, saját eszközön vásárolja meg és használja jegyét.
  • A napijegyek és a bérletek személyhez kötöttek, ezért azokat minden ügyfélnek saját felhasználói fiókján belül kell megvásárolnia magának.

Csak magánszemély nevére vagy cég (munkáltató) nevére is kérhetek számlát?

  • Mindkettőre van lehetőség. Fontos különbségtétel, hogy szociálpolitikai és üzletpolitikai támogatásban részesülő díjtermékek esetén számla csak magánszemély részére állítható ki. A számlát a Simple fiókban regisztrált emailcímre küldi ki a rendszer.

Milyen adatokra van szükségem a vásárláshoz?

  • Csak a bérletek és napijegyek esetén kell külön igazolványszámot megadni. Fizetéskor a bankkártyád adataira lesz szükséged, ha még nincs Simple fiókban elmentett bankkártyád.

Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?

  • A Simple és a BKK ügyfélszolgálatán egyaránt jelezheted észrevételeidet.

Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet, bérletemet?

  • Az érvényes díjtermékek a 2 perces technikai késleltetés időtartama alatt, illetve érvényességi idejük kezdetéig visszaválthatóak. Jegyek esetén amennyiben még nem került érvényesítésre, a felhasználó által visszaválthatók. Minden esetben a „még nem érvényes” termékek között ki kell választani a megfelelő tételt, és a visszaváltás gombra kattintani. A díjtermék a lejártak közé kerül, visszaváltott státusszal  törlésre, a tranzakció pedig sztornózásra kerül, így a vásárlás során használt bankkártyán jóváírásra kerül az összeg a felhasználó számlavezető bankjának elszámolási rendjének megfelelően.

Mi a teendő, ha a bankomtól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az alkalmazásban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?

  • Először ellenőrizd az applikáción belül a még nem érvényes jegyek között a megvásárolt jegyet vagy bérletet. A vásárlás összegét a bankszámlán először csak zárolják (erről értesítést kapsz a bankodtól a vásárlás pillanatában), a bank viszont csak akkor könyveli a terhelést, amikor a tranzakció sikerességéről meggyőződött. Abban az esetben, ha a még nem érvényes jegyek között sem jelent meg a vásárlás, akkor a zárolt összeget a bank várhatóan néhány napon belül feloldja. Ilyen esetben kérjük fordulj a számlavezető bankodhoz.
A SIMPLE ALKALMAZÁSBAN JELENLEG MEGVÁSÁROLHATÓ KÖZLEKEDÉSI MOBILJEGYEK ÉS VÉTELÁRUK:
 
Közlekedési mobiljegy típusa Közlekedési mobiljegy vételára (bruttó, ÁFA-t magában foglalja)
Havi Budapest bérlet nem természetes személyeknek 10.500,- Ft
Havi Budapest bérlet természetes személyeknek 9.500,- Ft
Félhavi Budapest bérlet nem természetes személyeknek 7.000,- Ft
Félhavi Budapest bérlet természetes személyeknek 6.300,- Ft
Havi Budapest bérlet közoktatásban tanulóknak 3.450,- Ft
Félhavi bérlet közoktatásban tanulóknak 2.300,- Ft
Havi Budapest bérlet felsőoktatásban tanulóknak 3.450,- Ft
Havi Budapest bérlet kisgyerekeseknek 3.450,- Ft
Havi Budapest bérlet nyugdíjasoknak 3.330,- Ft
Budapest hetijegy 4.950,- Ft
Budapest 72 órás jegy 4.150,- Ft
Budapest 24 órás jegy 1.650,- Ft
Budapest Repülőtéri vonaljegy (időalapú jegy) 900,- Ft
Tatabánya menetjegy elővételben (időalapú jegy) 280,- Ft
Tatabánya 10 napos összvonalas bérlet 3.100,- Ft
Tatabánya Napijegy 830,- Ft
Töltsd le a Simple alkalmazást a mobilodra!